Методичне об'єднання
1. Загальні положення
За наявності в освітній установі більше 2 вчителів, що працюють по одній і тій же спеціальності, або більше трьох вчителів, що працюють по одному циклу предметів, створюється МО вчителів, які вдосконалюють свою методичну і професійну майстерність, організують взаємодопомогу для забезпечення сучасних вимог до навчання і виховання молоді, забезпечують творчі ініціативи, розробляють сучасні вимоги до навчання і виховання молоді.
2. Завдання МО вчителів - предметників
В роботі МО вчителів в різних видах діяльності передбачається вирішення наступних задач:
вивчення нормативно - інформаційної документації і методичних листів з питань освіти;
вибір курсів варіативної складової навчального плану;
експертна оцінка індивідуальних планів роботи з предмету; аналіз авторських програм і методик;
затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів;
ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю;
робота з учнями по дотриманню норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров'я;
взаємовідвідування уроків з певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів;
організація відкритих уроків з певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками складних тем предмету;
вивчення передового педагогічного досвіду; експериментальна робота з предмету;
вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння програми на основі розроблених освітніх стандартів по предмету;
розробка системи оцінювання навчальних досягнень учнів (тематична, семестрова, залікова і т.п.);
ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету;
аналіз методів викладання предмету;
звіти про професійну самоосвіту вчителів; робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах; звіти про творчі відрядження;
організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних олімпіад, конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету;
формування замовлень на зміцнення матеріальної бази і приведення дидактичних засобів навчання, зокрема наочних посібників з предмету у відповідність з сучасними вимогами до навчального кабінету, до оснащення уроку.
3. Функції МО
Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій райметодкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних плани професійної самоосвіти вчителів. МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач.
МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики. Одним з функціональних обов'язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
4. Права МО вчителів
МО має право рекомендувати керівництву розподіл навчального навантаження педагогів з предмету при тарифікації, проводити оплату роботи педагогічним співробітникам окремих навчальних кабінетів, предметних гуртків, студій, розподіляти методичну роботу окремих педагогів. МО обговорює питання про можливість організації поглибленого вивчення предмету в окремих класах за наявності достатніх засобів навчання.
5. Обов'язки вчителів методоб’єднання.
Кожен педагог - член МО - зобов'язаний: брати участь в одному з МО, мати власну програму професійної самоосвіти; брати участь в засіданнях МО, практичних семінарах і т.п.; брати активну участь в розробці відкритих заходів, прагнути до підвищення рівня професійної майстерності; кожному учасникові МО необхідно знати тенденції розвитку методики викладання предмету, Закон України "Про освіту", нормативні документи, методичні вимоги до категорій; володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.
6. Організація діяльності МО вчителів.
МО вчителів обирає голову. План роботи МО затверджується методичною радою школи. У навчальному році проводиться не менш 4-х засідань МО вчителів; практичний семінар з організацією тематичних відкритих уроків, позакласних заходів. Засідання МО вчителів оформляються у вигляді протоколів. В кінці навчального року методична рада аналізує роботу МО і приймає на зберігання план роботи, зошит протоколів засідань МО, звіт про виконану роботу. Дане положення затверджується на педагогічній раді. Термін дії не обмежений