Насильство та його прояви
Насильство та його прояви.
Насильство – це дії, що характеризуються такими ознаками:
- здійснюються свідомо, спрямовані на досягнення певної мети;
- завдають шкоду (фізичну, моральну, матеріальну тощо);
- порушують права та свободи людини;
- той, хто здійснює насильство має значні переваги (фізичні, психологічні, вікові тощо).
Види насильства:
Фізичне насильство – це…
- нанесення тілесних ушкоджень,які завдають болю, призводять до порушень психічного та фізичного здоров’я, чи навіть смерті;
- штовхання і смикання;
- щипки, удари, стусани, побиття;
- знущання, викручування рук;
- жбурляння предметів;
- спроби задушити.
Сексуальне насильство - це…
- зазіхання на статеву недоторканість особи, а також дії сексуального характеру по відношенню до неповнолітнього;
- небажані сексуальні дотики;
- домагання, згвалтування;
- неприродні сексуальні дії;
- примус до проституції;
- небажання застосовувати
контрацепцію.
Економічне насильство – це…
- зумисне позбавлення людини права на житло, їжу, одяг, кошти та інше майно;
- створення економічної залежності;
- забирання грошей;
- маніпулювання їжею, одягом;
- свідоме руйнування майна;
- вимагання, крадіжка.
Психологічне насильство – це…
- ігнорування почуттів і потреб;
- використання ненормативної лексики, залякування;
- погрози, крик;
- безпідставні покарання;
- контролювання доступу до однолітків;
- погрози завдати шкоди близькій людині;
- нанесення шкоди домашній тварині;
- навіювання почуття провини і страху;
- брехня, звинувачення, приниження, прізвиська;
- поводження як із слугою;
- висміювання недоліків дитини, особливостей сім'ї, сімейних подій;
- насміханні над виглядом, видом діяльності, поведінкою дітей, які вирізняються серед однолітків.
Напрямки превентивної роботи:
1. Підкреслюйте позитивний статус дитини в класі.
2. Підкреслюйте важливість спільної роботи у колективі.
3. Формуйте в учнів навички самоконтролю, асертивної поведінки та позитивне ставлення до себе.
4. Засуджуйте твердо й постійно деструктивну та антисоціальну поведінку учнів.
5. Використовуйте в роз’яснювальній профілактичній діяльності такий матеріал, що спонукає слухачів до міркувань та осмислення власної поведінки.
6. Заохочуйте учнів до позитивних зрушень в особистому зростанні (підтримуйте
прагнення до самовдосконалення).