A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Степанівська філія
Степанівського ліцею Степанівської селищної ради Сумського району Сумської області

Насильство та його прояви

Насильство та його прояви.

         Насильство – це дії, що характеризуються такими ознаками:

- здійснюються свідомо, спрямовані на досягнення певної мети;

- завдають шкоду (фізичну, моральну, матеріальну тощо);

- порушують права та свободи людини;

- той, хто здійснює насильство має значні переваги (фізичні, психологічні, вікові тощо).

         Види насильства:

Фізичне насильство – це…

- нанесення тілесних ушкоджень,які завдають болю, призводять до порушень психічного та фізичного здоров’я, чи навіть смерті;

- штовхання і смикання;

- щипки, удари, стусани, побиття;

- знущання, викручування рук;

- жбурляння предметів;

- спроби задушити.

Сексуальне насильство - це…

- зазіхання на статеву недоторканість особи, а також дії сексуального характеру по відношенню до неповнолітнього;

- небажані сексуальні дотики;

- домагання, згвалтування;

- неприродні сексуальні дії;

- примус до проституції;

- небажання застосовувати

 контрацепцію.

Економічне насильство – це…

- зумисне позбавлення людини права на житло, їжу, одяг, кошти та інше майно;
- створення економічної залежності;

- забирання грошей;

- маніпулювання їжею, одягом;

- свідоме руйнування майна;

- вимагання, крадіжка.

Психологічне насильство – це…

- ігнорування почуттів і потреб;

- використання ненормативної лексики, залякування;

- погрози, крик;

- безпідставні покарання;

- контролювання доступу до однолітків;

- погрози завдати шкоди близькій людині;

- нанесення шкоди домашній тварині;

- навіювання почуття провини і страху;

- брехня, звинувачення, приниження, прізвиська;

- поводження як із слугою;

- висміювання недоліків дитини, особливостей сім'ї, сімейних подій;

 - насміханні над виглядом, видом діяльності, поведінкою дітей, які вирізняються серед однолітків.

Напрямки  превентивної роботи:

1. Підкреслюйте позитивний статус дитини в класі.
2. Підкреслюйте важливість спільної роботи у колективі.
3. Формуйте в учнів навички самоконтролю, асертивної поведінки та позитивне ставлення до себе.
4. Засуджуйте твердо й постійно деструктивну та антисоціальну поведінку учнів.
5. Використовуйте в роз’яснювальній профілактичній діяльності такий матеріал, що спонукає слухачів до міркувань та осмислення власної поведінки.
6. Заохочуйте учнів до позитивних зрушень в особистому зростанні (підтримуйте
прагнення до самовдосконалення).

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень